Odbor za financije

18.06.2012.
Odbor za financije

Odbor za financije na 43. sjednici, kao matično radno tijelo, razmotrio je Izvješće o stanju imovine Grada Zagreba za 2011., što ga je podnio gradonačelnik Grada Zagreba.
Nakon što je razmotrio izvješća nadležnih radnih tijela, Odbor je konstatirao da 5 nadležnih radnih tijela koja su uputila svoja izvješća ovom odboru, predlažu Gradskoj skupštini da primi na znanje Izvješće o stanju imovine Grada Zagreba za 2011., dok 5 nadležnih radnih tijela predlažu Gradskoj skupštini da ne prihvati Izvješće o stanju imovine Grada Zagreba za 2011.
Odbor za mladež zaključio je da Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet dostavi Gradskoj skupštini do 38. sjednice odgovore na sljedeća pitanja:
Zašto postoji veliki nerazmjer između broja odobrenih zahtjeva (1220) za dodjelu lokacija u trajanju od 90 dana za manifestacije humanitarnog karaktera, za razne prigodne, propagandne i slične aktivnosti (postavljanje šatora, štandova, pozornica, lutrijskih zgoditaka, luna parkova i sl.) što se posebno odnosi na broj postavljenih šatora za ugostiteljstvo, i ostvarenih naknada za te manifestacije (2.302.854,40 kn – stranica 69. Izvješća)?
Izdaje li Grad odobrenja, naplaćuje li naknadu, te ako naplaćuje, u kojem iznosu za postavljene kioske u prolazu shopping centra Cvjetni, koji prolaz je, prema Detaljnom planu uređenja, u režimu javnog korištenja (javni pješački prolaz)?
Nakon rasprave Odbor za financije jednoglasno (sa 5 glasa "za") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da primi na znanje Izvješće o stanju imovine Grada Zagreba za 2011.

Odbor za financije, kao matično radno tijelo, razmotrio je i Prijedlog odluke o prodaji stanova u vlasništvu Grada Zagreba, što ga je podnio gradonačelnik Grada Zagreba.
Odbor za financije, kao matično radno tijelo, razmotrio je izvješća nadležnih radnih tijela: Odbora za gospodarski razvoj, Odbora za komunalno gospodarstvo, Odbora za socijalnu skrb i Odbora za kontrolu.
Odbor za gospodarski razvoj posebno je naglasio da smatra neprihvatljivim da se osobama koje koriste gradski stan bez valjane pravne osnove, omogući pravo prvokupa toga stana. Time se nagrađuje protupravno postupanje, a građane koji se pridržavaju propisa stavlja u neravnopravan položaj.
Odbor socijalnu skrb predlaže predlagatelju da Prijedlog odluke o prodaji stanova u vlasništvu Grada Zagreba dopuni tako da se obuhvate i stanovi koji su dodijeljeni prema čl. 7. Pravilnika o najmu stanova i omogući tim najmoprimcima da podnesu zahtjev za kupnju stana također prema tržišnoj vrijednosti i prema uvjetima koji vrijede i za ostale građane. Sredstva prikupljena prodajom takvih stanova koristila bi se isključivo za izgradnju novih socijalnih stanova.
Odbor za kontrolu jednoglasno (9 "protiv") nije podržao Prijedlog, te predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da ne donese Odluku o prodaji stanova u vlasništvu Grada Zagreba.
Nakon rasprave Odbor za financije jednoglasno (sa 5 glasa "za") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da odgodi raspravu i odlučivanje o Prijedlogu odluke o prodaji stanova u vlasništvu Grada Zagreba, do njezina usklađenja s ranije danim mišljenjem radnih tijela Gradske skupštine Grada Zagreba te Mišljenjem ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske od 12. rujna 2011.

Odbor za financije, kao matično radno tijelo razmotrio je Prijedlog odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, što ga je podnio gradonačelnik Grada Zagreba.
Odbor je konstatirao da Odbor za gospodarski razvoj, Odbor za komunalno gospodarstvo, Odbor za mladež, Odbor za socijalnu skrb i Odbor za kontrolu jednoglasno predlažu Gradskoj skupštini Grada Zagreba da odgodi razmatranje Prijedloga i donošenje Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, do njezina usklađenja sa Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11), odnosno dok se ne uskladi terminologija predloženih odredbi sa zakonskim odredbama te ne uklone nejasnoće koje otvaraju mogućnost zlouporabe.
Odbor za kulturu većinom glasova nije podržao (4 glasa "protiv" i 1 glasom ''suzdržanim'') Prijedlog odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora te isto tako predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da odgodi donošenje Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora do njenog usklađivanja sa Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11). Odbor za kulturu ujedno je zaključio da Gradski ured za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada dostavi Gradskoj skupštini do 38. sjednice, sazvane za 19. lipnja 2012., odgovor na prijedlog iznesen u raspravi da se razmotri mogućnost davanja prava prvenstva i udrugama mladih i mladim poduzetnicima ako prvi put ulaze u posao. Na taj bi se način poticalo zapošljavanje i izbjeglo da prazni poslovni prostori narušavaju sliku grada.
Odbor za mladež zaključio je da Gradski ured za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada dostavi Gradskoj skupštini do 38. sjednice odgovore na iznesene primjedbe i prijedloge u raspravi, i to:
1. U čl. 1. st. 1. Prijedloga odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (u daljnjem tekstu: Prijedloga) propisuje se kako se tom odlukom između ostaloga: „…određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba…“ – Zakon nigdje ne koristi termin „prostor dan na upravljanje“, već se u čl. 6. st. 10. navodi kako se odredbe tog članka „odnose … i na poslovni prostor koji je još uvijek upisan u zemljišnim knjigama kao društveno vlasništvo na kojem Republika Hrvatska i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe imaju pravo raspolaganja ili korištenja.“
2. U čl. 4. st. 1. Prijedloga odluke navodi se kako se“ Poslovni prostor daje se u zakup javnim natječajem, i to: usmenim nadmetanjem (licitacijom) ili prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim omotnicama“ – iz daljnjeg teksta Prijedloga odluke nije moguće jasno i nedvojbeno razlučiti u kojim slučajevima će se pribjegavati licitaciji a u kojima prikupljanju pisanih ponuda te koji su kriteriji od značaja za prihvaćanje pojedinog rješenja.
3. U čl. 9. st. 2. Prijedloga odluke navode se subjekti koji „ne mogu sudjelovati u natječaju“ – Zakon u čl. 4. st. 2. govori naprotiv o subjektima s kojima se ne može sklopiti ugovor o zakupu i drugačije definira te subjekte osobito u odnosu na sadržaj prve alineje st. 2. čl. 9. ( normativna praksa zahtijeva usklađenje sa zakonom).
4. U čl. 11. st. 3. Prijedloga odluke pravo prvenstva daje se zakupniku kojem „je ugovor o zakupu raskinut temeljem Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, ako ispunjava uvjete natječaja i prihvati najviši ponuđeni iznos mjesečne zakupnine“ – Zakon nigdje ne propisuje kako ova kategorija zakupnika ima pravo prvenstva već u čl. 6. st. 8. Zakona o zakupu to se pravo daje isključivo osobama iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata pod određenim uvjetom.
5. U čl. 12. St. 3. Prijedloga odluke propisuje se pravo prvenstva i osobama „u neposrednoj blizini garaže“. Osnovu ovakvog rješenja nije moguće naći u Zakonu, a pored toga ističe se kako termin "neposredna blizina" – nije niti određen niti odrediv te je posve izgledno kako u praksi može stvoriti brojne probleme koje je potrebno otkloniti već pri izradi ovog akta.

6. Posebno se ukazuje na čl. 24. Prijedloga odluke koji regulira podzakup – pravilo je kako se poslovni prostor ne može dati u podzakup, međutim već u st. 2. istog članka to se dopušta „iznimno“ pod uvjetima koje je moguće krajnje proizvoljno tumačiti i pod koje se doista može štošta proizvoljno podvesti, tako da je gotovo u svakom slučaju moguće primijeniti tu iznimku podzakupa.

7. Čl. 26. st. 1. Prijedloga odluke upotrebljava termin „u viđenom stanju“ - iako Zakon ne poznaje taj termin već posve jasno u čl. 8. st. 1. propisuje da je „zakupodavac dužan zakupniku predati poslovni prostor u stanju utvrđenom u ugovoru“.

8. Razmotriti mogućnost davanja prava prvenstva i udrugama mladih i mladim poduzetnicima ako prvi put ulaze u posao.
Odbor za obrazovanje i šport većinom glasova (s 4 glasa "protiv" Prijedloga i 1 glasom "suzdržanim") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da ne prihvati Prijedlog odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, u predloženom tekstu.
Nakon rasprave Odbor za financije jednoglasno (sa 5 glasa "za") je podržao izvješća nadležnih radnih tijela te jednoglasno predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da odgodi donošenje Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora do njenog usklađivanja sa Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11).

Nakon rasprave Odbor jednoglasno (5 glasa "za") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da odgodi raspravu i odlučivanje i o Prijedlogu odluke o obavljanju dimnjačarskih poslova, dok predlagatelj ne uskladi Prijedlog odluke sa Zakonom o koncesijama.

Nakon rasprave Odbor jednoglasno (5 glasa "za") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da odgodi raspravu i odlučivanje o Prijedlogu odluke o pružanju javne usluge čišćenja septičkih i sabirnih jama, dok se ne dobije mišljenje Zagrebačkog Holdinga d.o.o. – Podružnice Vodoopskrba i odvodnja, o navedenom prijedlogu.

Odbor za financije na istoj je sjednici, kao matično radno tijelo, razmotrio Prijedlog odluke o sufinanciranju proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i/ili radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizije ili radija za 2012., što ga je podnio Klub gradskih zastupnika SDP-a, Klub nezavisnih gradskih zastupnika Nezavisne liste Tatjane Holjevac, Klub gradskih zastupnika HSU-a, Klub gradskih zastupnika Nezavisne liste, Klub gradskih zastupnika HNS-a i Klub nezavisnih zastupnika.
Nakon rasprave Odbor jednoglasno (sa 5 glasa "za") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da razmotri Prijedlog i donese Odluku o sufinanciranju proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i/ili radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizije ili radija za 2012., u predloženom tekstu.

Odbor za financije, kao matično radno tijelo, razmotrio je i Prijedlog odluke o sufinanciranju proizvodnje i objave programskih sadržaja u elektroničkim publikacijama za 2012., što ga je podnio Klub gradskih zastupnika SDP-a, Klub nezavisnih gradskih zastupnika Nezavisne liste Tatjane Holjevac, Klub gradskih zastupnika HSU-a, Klub gradskih zastupnika Nezavisne liste, Klub gradskih zastupnika HNS-a i Klub nezavisnih zastupnika.
Nakon rasprave Odbor jednoglasno (sa 5 glasa "za") predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da razmotri Prijedlog i donese Odluku o sufinanciranju proizvodnje i objave programskih sadržaja u elektroničkim publikacijama za 2012., u predloženom tekstu.

Odbor za financije, kao matično radno tijelo, razmotrio je Prijedlog zaključka o podnošenju izviješća o poslovanju trgovačkih društava u kojima Grad Zagreb ima sto posto uloga, što ga je podnio Klub gradskih zastupnika HSLS-a i HSS-a.
Nakon rasprave Odbor većinom glasova (1 "za" i 4 "protiv") nije podržao Prijedlog i predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da ne donese Zaključak o podnošenju izviješća o poslovanju trgovačkih društava u kojima Grad Zagreb ima sto posto uloga, u predloženom tekstu.

Odbor je također kao matično radno tijelo razmotrioPrijedlog zaključka o objavi Poziva za iskazivanje interesa radi kupnje zemljišta za izgradnju objekata javne i društvene namjene na području Gradske četvrti Maksimir, što ga je podnio gradonačelnik Grada Zagreba.
Odbor je konstatirao da Odbor za komunalno gospodarstvo jednoglasno, a Odbor za socijalnu skrb i Odbor za kontrolu većinom glasova nisu podržali Prijedlog i predlažu Gradskoj skupštini da ne donese Zaključak o objavi Poziva za iskazivanje interesa radi kupnje zemljišta za izgradnju objekata javne i društvene namjene na području Gradske četvrti Maksimir, u predloženom tekstu. Odbor za socijalnu skrb smatra da bi to za Grad Zagreb bio veliki izdatak u situaciji kada se ne ostvaruju proračunski prihodi onako kako je planirano. U raspravi je također naglašeno da na područjima gradskih četvrti postoje neiskorištena zemljišta u vlasništvu Grada Zagreba, na kojima je GUP-om predviđena izgradnja objekata javne i društvene namjene. Jednako tako postoje i zemljišta u državnom vlasništvu koja bi mogla biti predmetom zamjene Grada Zagreba i Republike Hrvatske. Odbor za gospodarski razvoj razmatrati će o ovoj točki dnevnog reda na nastavku sjednice koji će se održati 18. lipnja 2012.
Nakon rasprave Odbor većinom glasova (4 "protiv" i 1 "suzdržan") nije podržao Prijedlog i predlaže Gradskoj skupštini Grada Zagreba da ne donese Zaključak o objavi Poziva za iskazivanje interesa radi kupnje zemljišta za izgradnju objekata javne i društvene namjene na području Gradske četvrti Maksimir, u predloženom tekstu.

Izvjestitelj na sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba u ime Odbora bit će gospodin Igor Rađenović, predsjednik Odbora.