Koordinacija gradonačelnika, predsjednika Gradske skupštine Grada Zagreba i predsjednika vijeća gradskih četvrti

27.04.2012.
Koordinacija gradonačelnika, predsjednika Gradske skupštine Grada Zagreba i predsjednika vijeća gradskih četvrti

Na današnjoj Koordinaciji sudjelovali su: zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Jelena Pavičić Vukičević, predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba Davor Bernardić, predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Ivo Čović, pročelnik Službe mjesnu samoupravu Zoran Nevistić, direktor Zagrebačkih cesta Alen Gospočić, direktor Vodoopskrbe i odvodnje Davor Poljak, predsjednici vijeća gradskih četvrti te predstavnici gradskih ureda.
Prva je točka dnevnog reda već uobičajeno realizacija malih komunalnih akcija. Predviđena je 1621, a 308 će se provesti preko sektora javne nabave. Od sveukupnog broja malih komunalnih akcija, 349 će ralizirati Vodoopskrba i odvodnja, 571 Zagrebačke ceste dok će ih 248 realizirati holdingova podružnica Zrinjevac.
Mobilnost je bila sljedeća točka o kojoj se raspravljalo. No, prije toga, Lidija Pavić-Rogošić, direktorica ODRAZ-a (Održivi razvoj zajednice), predstavila je dio projekta CIVITAS ELAN. Naime, prošle godine u okviru spomenutog projekta, organizirani su susreti s građanima u devet mjesnih odbora da bi se potaknulo njihovo promišljanje rješavanja pitanja prometa i kretanja u okruženju kojem žive. Građani su za aktivno uključivanje u život i razvoj zajednice itekako zainteresirani, samo im treba pružiti priliku da ih se čuje, zaključak je provoditelja projekta.
Predsjednik Gradske skupštine se složio da su primjedbe građana jedan od glavnih pokretača pozitivnih promjena jer oni najbolje znaju što i kako mijenjati u gradu. U tom su smislu važne izmjene Statuta Grada Zagreba, što ih je inicirala Gradska skupština, i to u dijelu koji se odnosi na redefiniranje mjesne samouprave, odnosno njezino otvaranje građanima.
Nadalje je sam predsjednik inicirao raspravu o razvoju biciklističkog prometa te naveo, kao primjer, Kopenhagen; grad po mjeri biciklista, a ne vozača automobila. S obzirom na to da Zagreb ima jednak potencijal, krajnje je vrijeme za veće pomake, a vijeća gradskih četvrti su u tome nezaobilazan partner. Iscrtavanje staza na najprikladnijim mjestima nemoguće je bez sugestija biciklista i građana koji žive na tom području. Povećanjem broja biciklista, višestruko se pridnosi kvaliteti života: smanjenju stakleničkih plinova i prometnih gužvi te općenito zdravlju građana.